SEO

October 8, 2010

Sylvie Vartan Love is blue (she gets raspy too) thanks lenny smith シルヴィ・バルタン

シルヴィ・バルタン Love is blue 恋はみずいろ

シルヴィ・バルタン Sylvie Vartan(1944年8月15日生れ)はブルガリア西部の村、イスクレッツ出身の­フレンチ・ポップスの歌手。父はアルメニア系ブルガリア人、母はハンガリー人。バルタ­ン星人と血縁はない。

----------------------------------------­---------------------

「恋はみずいろ」じゃ恋愛の歌と思うじゃないか。
実は失恋の歌(Love is blueは、恋はブルーと訳すべきか)

Blue, blue, my world is blue
Blue is my world since I'm without you
Gray, gray, my life is gray
Cold is my heart since you went away

Red, red, my eyes are red
Crying for you alone in my bed
Green, green, my jealous heart
I doubted you and now we're apart

When we met how the bright sun shone
Then love died, now the rainbow is gone

Black, black, the nights I've known
Longing for you so lost and alone
Gone, gone, the love we knew
Blue is my world since I'm without you.

(後は同じフレーズの繰り返し)

ブルー、ブルー、私の世界はブルー
あなたがいなくて私の世界はブルー
灰色、灰色、私の人生は灰色
あなたが去って私の心は冷えた

赤、赤、私の眼は赤
ベッドで一人あなたを思って泣き叫ぶ
緑色、緑色、私の嫉む心
あなたを疑いそして別れた

私たちが出会った時、太陽は明るく輝いた
愛が死に虹は消えてしまった

黒、黒、あなたを失い、
一人になった事を知った夜
愛が消え去った事を知った時
あなたを失ってから私の世界はブルー

ただし、フランス語版は恋の歌。恋はみずいろで良い。ややこしいぞ。
http://members.ld.infoseek.co.jp/mars...

Posted to See Ya At What Gets Me hot via Dogmeat